Do 12. ročníka aktivít na zvýšenie povedomia o finančnom vzdelávaní Global Money Week sa na Slovensku tento rok zapojilo rekordných 205 partnerov.
Patrili medzi nich materské, základné, stredné a vysoké školy, ako aj organizácie z finančného, mediálneho, vzdelávacieho či neziskového sektora. Informovala o tom Národná banka Slovenska, ktorá je národným koordinátorom tohto medzinárodného podujatia.
Pod mottom „Chráň svoje peniaze, zabezpeč si budúcnosť“ sa konalo na celom svete v rovnakom termíne koncom marca.
„Do rôznych vzdelávacích aktivít od partnerov, ako aj od samotnej NBS sa zapojilo viac ako 30-tisíc účastníkov. V online priestore sme dosiahli rovnako rekordné výsledky a mediálny zásah kampane predstavoval viac ako 5,2 milióna zobrazení. NBS pripravila pre základné a stredné školy aj súťaž o najlepšie aktivity. Do nej sa prihlásilo až 135 škôl,“ priblížila centrálna banka.
Za dôležité aktivity v rámci vzdelávacieho programu 5peňazí označuje NBS prepájanie partnerov, zdieľanie skúseností a hľadanie synergií v oblasti finančného vzdelávania.
V priestoroch centrálnej banky sa konalo podujatie Rande v banke, počas ktorého odborníci a ľudia z praxe vo vzdelávaní spoločne diskutovali o tom, ako môže vytváranie a podpora komunít v školskom prostredí deťom zlepšiť prežívanie a znížiť ich psychickú záťaž.
Na konci vzdelávacieho týždňa bolo v NBS národné finále 13. ročníka medzinárodnej stredoškolskej súťaže Generácia Euro.