Prestavba hlavnej železničnej stanice v Bratislave sa zasekla v nekonečných diskusiách medzi mestom, štátom a železnicami. Tieto tri subjekty podpísali začiatkom roka 2022 memorandum, v ktorom sa zaviazali k vzájomnej spolupráci, no nestanovili si žiadne konkrétne termíny.

Rekonštrukcia je síce projektom Ministerstva dopravy SR a Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), no jeho komplexnosť si bude vyžadovať ich spoluprácu s mestom.

Na zoznam zainteresovaných strán dokonca pribudol ďalší účastník. Mesto a ŽSR totiž predpokladajú aj účasť súkromného investora, ktorý by mal rekonštrukciu budovy a jej okolia spolufinancovať. Komplexná rekonštrukcia by sa mala týkať územia s rozlohou 265-tisíc metrov štvorcových.

Súťaž mešká

Problém pretrváva už veľmi dlho, priestory stanice ani jej okolie nevyhovovali už v deväťdesiatych rokoch. Diskusie sa zintenzívnili v roku 2001, keď sa dokonca konala súťaž na rekonštrukciu budovy aj úpravu celého priľahlého územia. Návrh sa nakoniec pre rôzne spory a prieťahy nerealizoval.

Významnejšie aktivity smerujúce k rekonštrukcii rozbehlo mesto so železnicami až o dvadsať rokov neskôr. V Metropolitnom inštitúte Bratislavy vtedy verili, že súťaž bude možné vyhlásiť v roku 2022. V súčasnosti je zrejmé, že sa tento optimizmus nenaplnil, pretože súťaž sa doposiaľ neuskutočnila.

Na snímke želežničná stanica v Humennom počas slávnostneho poklepania základného kameňa stavby ŽSR Elektrifikácia Bánovce nad Ondavou – Humenné v Humennom 26. mája 2023. FOTO TASR - Roman Hanc
Neprehliadnite

Železniciam SR sa vlani podarilo dostať z hlbokej straty, ktorá dosahovala desiatky miliónov

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa