Podnikateľky na Slovensku čelia finančným bariéram aj nízkej sebadôvere. Prieskum spoločnosti Mastercard odhalil, že ženy, hoci majú záujem o podnikanie, čelia významným prekážkam, ako sú nedostatok financií (57 percent), chýbajúce vybavenie (31 percent) a nízke sebavedomie (16 percent). Až 41 percent zvažovalo podnikanie, ale 28 percent zatiaľ nezačalo.
Mladá generácia je na tom ešte horšie. Takmer polovica nežnej populácie z generácie Z si myslí, že podnikanie pre nich nie je dosiahnuteľné. „Podnikanie žien má obrovský potenciál, ale stále čelia prekážkam, ktoré im bránia v rozvoji,“ uviedla generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.
Ženy sa najčastejšie rozhodujú podnikať pre túžbu po lepšej rovnováhe medzi pracovným a osobným životom, flexibilnej pracovnej dobe a nezávislosti od zamestnávateľa. Na druhej strane majú aj strach z neúspechu, nedostatku skúseností a podpory. Prieskum tiež ukázal, že by uvítali lepší prístup k financovaniu, dostupnejšie granty a pôžičky, školenia v oblasti tvorby podnikateľského plánu a väčšiu podporu vlády.
Ďalšie dôležité správy
