Suumit Shah je generálnym riaditeľom firmy Duukan, ktorá podnikom pomáha s tvorbou online obchodov. Nedávno na Twitteri napísal, že prepustil až 90 percent zamestnancov zákazníckej podpory po tom, čo ich svojím výkonom prekonal četbot s umelou inteligenciou. Teraz sa mu za to smeje celý internet, píše portál Business Insider.

„Pre tohto četbota AI sme museli prepustiť 90 percent zamestnancov podpory. Bolo to ťažké? Áno. Nutné? Bezpochyby,“ napísal Shah v príspevku, ktorý videlo viac než milión ľudí.

Podnikateľ vysvetlil, že četbot dokázal na otázky zákazníkov odpovedať do dvoch minút, zatiaľ čo zamestnancovi z mäsa a kostí to trvalo viac než dve hodiny. Dodal, že vďaka tomuto kroku firma ušetrí zhruba 85 percent nákladov, ktoré vynaložila na prevádzkovanie zákazníckej podpory.

Používatelia Twitteru tomuto vysvetleniu neveria. Mnohí sú presvedčení, že k prepúšťaniu nedošlo vinou umelej inteligencie, ale preto, lebo sa podniku prestalo dariť a potrebuje začať šetriť. Niektorí používatelia Shaha kritizovali za to, akým spôsobom sa rozhodol o prepúšťaní informovať.

Riaditeľ sa bráni, že čoskoro k podobným krokom pristúpia aj iné firmy. „Časom to začnú robiť všetci. Nie iba my. Možno som len príliš priamočiary, keď som to zverejnil na Twitteri,“ reagoval Shah.

Ďalšie dôležité správy

Business,People,And,Humanoid,Ai,Robot,Sitting,And,Waiting,For
Neprehliadnite

OECD varuje pred negatívnymi dopadmi masívneho využívania umelej inteligencie