Podiel online predaja na globálnych maloobchodných tržbách v minulom roku vzrástol takmer na pätinu. Podľa odhadu Konferencie Spojených národov pre obchod a rozvojUNCTAD podiel online predaja v roku 2020 stúpol na 19 percent zo 16 percent v roku 2019. Štúdia UNCTAD vychádza zo správ štatistických úradov veľkých ekonomík. Najväčší podiel online predaja na celkových maloobchodných tržbách zaznamenala minulý rok Južná Kórea, kde vyskočil na 25,9 percenta z 20,8 percenta. V Číne predstavoval 24,9 percenta, v Británii 23,3 percenta a v USA 14 percent.
Prepad tržieb v maloobchode sa vo februári spomalil len mierne
Údaje pre 13 najväčších firiem v oblasti e-commerce, z ktorých 11 je z Číny a USA, ukázali výrazné oslabenie spoločností ponúkajúcich služby. Napríklad Expedia padla minulý rok z piateho miesta v roku 2019 na jedenáste, Booking Holdings zo šiesteho na dvanáste a Airbnb z jedenásteho na trináste. Najväčšou e-commerce firmou z pohľadu hrubých tržieb zostala Alibaba, nasledovaná Amazonom.