Cintra spolu s rakúskym Porrom a austrálskym Macquarie Capital Group ponúkla v súťaži cenu 1,7 miliardy eur - najmenej spomedzi štyroch uchádzačov.

V cene je výstavba spomínaného obchvatu, čiže diaľnice D4 a rýchlocesty R7 smerom na Dunajskú Stredu v celkovej dĺžke 59,1 kilometra.

V cene je aj údržba, prevádzka a opravy počas 30 rokov a náklady na financovanie. Sumu 1,7 miliardy bude štát splácať 30 rokov, jej časť, napríklad náklady na údržbu, sa bude ešte navyšovať o infláciu. Ide o typ kontraktu, ktorý sa označuje ako projekt verejnosúkromného partnerstva (PPP).

Uchádzači sa môžu ešte proti rozhodnutiu odvolať. Mohli by namietať, že cena je príliš nízka, a že sa to za ňu nedá postaviť. Ak sa tak stane, súťaž môže zamrznúť na niekoľko ďalších mesiacov. Podpis zmluvy by tak počkal na ďalšiu vládu.

Na vylúčení Cintry má najväčší záujem francúzska skupina Vinci. Ponúkla totiž druhú najnižšiu cenu a ak by vypadol najlacnejší, favoritom by sa stala ona. Vinci dotiahla do konca doteraz jediný PPP projekt na Slovensku. Postavila a prevádzkuje úseky rýchlocesty pri Nitre, ktorým prischol názov PR1BINA.

Téme výstavby diaľníc sa venujeme v aktuálnom TRENDE 4/2016 v článku Ďalší rekord vo výstavbe diaľnic brzdia námietky