Predaj elektrických vozidiel v Spojených štátoch v treťom štvrťroku 2023 po prvý raz prekročil hranicu 300-tisíc kusov. Trhový podiel lídra v tomto segmente - Tesly však klesol. Ukázali to údaje spoločnosti Cox Automotive, ktorá sa venuje prieskumom trhu. Podiel Tesly klesol zhruba na 50 percent zo 62 percent v prvom štvrťroku, a to aj napriek cenovej vojne, ktorú automobilka spustila, aby si upevnila svoju pozíciu v súboji s konkurenčnými výrobcami elektromobilov.

Tesla by však mohla zvrátiť klesajúci trend uvedením svojho elektrického pickupu Cybertruck v aktuálnom štvrťroku, uviedla spoločnosť Cox Automotive. Ostatné automobilky v snahe dobehnúť Teslu začali tiež agresívne znižovať ceny, aby čelili náročným podmienkam na trhu, keďže vysoká inflácia a rastúce úroky z pôžičiek negatívne ovplyvňujú dopyt.

„Vyššie úrovne zásob, väčšia dostupnosť produktov a tlak na znižovanie cien pomohli podporiť pokračujúci lineárny rast predaja elektrických vozidiel na americkom trhu," poznamenala Cox Automotive. Cenová vojna, ktorú začala Tesla, znížila priemerné ceny elektromobilov v USA v septembri na 50,7 tisíca dolárov z 52,2 tisíca dolárov v predchádzajúcom mesiaci. Predaj elektrických vozidiel v USA v treťom štvrťroku vzrástol takmer o 50 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom a elektromobily dosiahli rekordný podiel 7,9 percenta na celkovom predaji.

Spoločnosť Rivian Automotive dodala v treťom štvrťroku viac áut, ako očakávali analytici a zopakovala svoj ročný cieľ výroby 52-tisíc vozidiel. Tesla medzitým zaostala za odhadmi trhu v treťom štvrťroku, pretože plánované modernizácie v jej továrňach v súvislosti s výrobou novšej verzie sedanu Model 3 si vynútili zastavenie výroby.

Spoločnosť Canalys, ktorá sa venuje analýzam v automobilovom odvetví, začiatkom tohto mesiaca uviedla, že Tesla je síce stále dominantná v Spojených štátoch, stúpa však aj dopyt po širšej škále elektrických áut na uspokojenie rastúceho záujmu o elektromobily.

Ďalšie dôležité správy

Pár vozidiel dostane mikrohybidný litrový trojvalec EcoBoost
Neprehliadnite

Američania nemajú na drahé elektromobily, kupujú stále viac hybridov