Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal v 1. polroku zisk po strate v rovnakom období pred rokom. Podporilo ho uvoľňovanie protiepidemických reštrikcií, pandémia má však naďalej negatívny vplyv na operácie pivovaru na kľúčových trhoch.

Sladovnícky poľný deň vo Vranove nad Topľou.
Neprehliadnite

Niektorí „sekli“ s pestovaním sladovníckeho jačmeňa. Bude sa časom iba dovážať?

Čistý zisk za 6 mesiacov od januára do júna dosiahol 1,03 miliardy eur alebo 1,80 eura na akciu po strate 297 miliónov eur v rovnakom období v minulom roku alebo 0,52 eura na akciu. Prevádzkový zisk sa organicky zvýšil o 109,3 percenta na 1,63 miliardy eur.

Tržby sa zvýšili na 10,01 miliardy eur z 9,24 miliardy eur. Organicky stúpli o 14,1 percenta. Heineken očakáva, že celoročné výsledky zostanú nižšie v porovnaní s úrovňami spred pandémie.

Generálny riaditeľ Dolf van den Brink uviedol, že spoločnosť je s výsledkami za prvý polrok spokojná. Upozornil však, že Heineken musí postupovať opatrne a že výsledky za celý rok zrejme ešte zostanú pod úrovňou pred pandémiou. Pandémia choroby covid-19 bude mať najväčší vplyv na dôležité trhy v Afrike a v Ázii. Výsledky v druhej polovici roka tiež negatívne ovplyvní rast cien komodít.

Heineken je druhý najväčší pivovar na svete, vlastní viac ako 300 značiek, zo svetových okrem vlastnej tiež napríklad Tiger a Sol. Na Slovensku mu patrí pivovar v Hurbanove a zo značiek najmä Zlatý Bažant, Kelt či Gemer.