Holandský pivovarnícky koncern Heineken zaznamenal v 1. polroku zisk po strate v rovnakom období pred rokom. Podporilo ho uvoľňovanie protiepidemických reštrikcií, pandémia má však naďalej negatívny vplyv na operácie pivovaru na kľúčových trhoch.
Niektorí „sekli“ s pestovaním sladovníckeho jačmeňa. Bude sa časom iba dovážať?
Čistý zisk za 6 mesiacov od januára do júna dosiahol 1,03 miliardy eur alebo 1,80 eura na akciu po strate 297 miliónov eur v rovnakom období v minulom roku alebo 0,52 eura na akciu. Prevádzkový zisk sa organicky zvýšil o 109,3 percenta na 1,63 miliardy eur.
Tržby sa zvýšili na 10,01 miliardy eur z 9,24 miliardy eur. Organicky stúpli o 14,1 percenta. Heineken očakáva, že celoročné výsledky zostanú nižšie v porovnaní s úrovňami spred pandémie.
Generálny riaditeľ Dolf van den Brink uviedol, že spoločnosť je s výsledkami za prvý polrok spokojná. Upozornil však, že Heineken musí postupovať opatrne a že výsledky za celý rok zrejme ešte zostanú pod úrovňou pred pandémiou. Pandémia choroby covid-19 bude mať najväčší vplyv na dôležité trhy v Afrike a v Ázii. Výsledky v druhej polovici roka tiež negatívne ovplyvní rast cien komodít.
Heineken je druhý najväčší pivovar na svete, vlastní viac ako 300 značiek, zo svetových okrem vlastnej tiež napríklad Tiger a Sol. Na Slovensku mu patrí pivovar v Hurbanove a zo značiek najmä Zlatý Bažant, Kelt či Gemer.