Diskutovali o možnom využití letiska pre pravidelné linky a charterové lety. Do Piešťan chcú dopravovať klientov pre tamojšie kúpele, ale aj pre ďalšie turistické destinácie v regióne.

„Hostia tiež prezentovali záujem investovať do letiska. Župa vlastní okolo letiskovej plochy aj ďalšie pozemky, je teda možné ešte predĺžiť a rozšíriť pristávaciu dráhu, čím sa otvoria ďalšie možnosti,“ poznamenal J. Viskupič.

Úvodné rokovania označil za úspešné, župa bude teraz čakať na návrhy druhej strany. Podľa podpredsedu Trnavského samosprávneho kraja Józsefa Berényiho, ktorý delegáciu v Piešťanoch sprevádzal, piešťanské medzinárodne certifikované letisko spĺňa požiadavky týchto leteckých spoločností. V hre o nové lety je okrem Piešťan podľa neho aj Bratislava.

„Vybavenosť piešťanského letiska je na slušnej úrovni. To, že je to malé letisko, je pre tieto spoločnosti skôr lákavé, pretože tu cestujúci nestrácajú čas zdĺhavými kontrolami osôb a batožín. Rozhodujúce však budú aj iné podmienky, ja to ale vidím nádejne,“ povedal po rokovaní J. Berényi.

Spoločnosť Etihad Airways nepatrí v leteckom priemysle medzi žiadnych nováčikov, v roku 2014 napríklad kúpila 49 percent akcií v leteckej spoločnosti Alitalia, čím ju zachránila od krachu. Partnerom je aj pre ďalšie spoločnosti, napríklad Air Berlin, Air Serbia, Air Seychelles, India Jet Airways či Darwin Airline.

Trnavský samosprávny kraj je majoritným akcionárom spoločnosti Letisko Piešťany. Predchádzajúce vedenie kraja plánovalo dať spoločnosť do likvidácie, čo by znamenalo koniec leteckej prevádzky v Piešťanoch.

J. Viskupič v kampani pred vlaňajšími krajskými voľbami sľuboval záchranu a „rozlietanie“ letiska. Vytvoril krízový manažment, noví členovia orgánov letiska pracujú bez nároku na odmenu.