Pre spoločnosť je to strategický krok, ktorý znamená expanziu do nového segmentu alternatívnych produktov. Týmto spôsobom sa chce postupne zbaviť klasických cigariet a získať prístup na americký trh. „Ak túžite byť skutočným globálnym lídrom, nemôžete ignorovať najväčšie trhy,“ povedal pre Wall Street Journal generálny riaditeľ PMI, Jacek Olczak.
Zníženie zdravotných rizík
Swedish Match je so svojím bezdymovým produktom Snus lídrom na škandinávskom trhu, rýchlo sa rozširuje aj v USA. Tam získal autorizáciu amerického Úradu pre kontrolu potravín a liečiv – FDA, ktorý uznal, že Snus oproti klasickým cigaretám znižuje zdravotné riziká.
Spoločnosť rýchlo rastie aj so svojím novým produktom – nikotínovými vrecúškami bez obsahu tabaku, získať si už mala polovicu amerického trhu.
Zo strany regulačných orgánov sa nepredpokladajú žiadne komplikácie pri schvaľovaní akvizície. „Ak by bola akvizícia Swedish Match potvrdená, bola by v súlade so strategickými cieľmi PMI a mala by pomerne priamu cestu k schváleniu regulačnými orgánmi,“ povedal pre Reuters Alastair Mankin, viceprezident maklérskej spoločnosti Cowen. „Myslíme si, že zo strategického hľadiska to dáva veľký zmysel," uviedli analytici Jefferies.
Príjmy z tabakových výrobkov
Z príjmov PMI v roku 2021 predstavovali príjmy z nových tabakových výrobkov takmer 30 percent. Do troch rokov by to mala byť polovica. Proces zbavovania sa klasických tabakových produktov sa opiera o systém nahrievania tabaku IQOS.
Spoločnosť ponukla švédskym akcionárom 106 švédskych korún za akciu. Wall Street Journal uvádza, že predstavenstvo Swedish Match odporučilo akcionárom ponuku prijať.