Výnimky dostali taxíky, autobusy a vozidlá záchranných služieb. Paríž príležitostne zatváral vybrané cesty pre dopravu aj v minulosti, ale dnes prvýkrát uzavrie takú veľkú oblasť centra.
Starostka Paríža, ktorý bude koncom roka hostiť Svetovú klimatologickú konferenciu OSN, socialistka Anne Hidalgová povedala, že cieľom je ukázať, že "Paríž môže fungovať bez áut". Uviedla to v rozhovore pre denník Le Parisien.
Vlani v decembri Hidalgová navrhla, aby boli od roku 2020 vykázané z Paríža všetky vozidlá s naftovým motorom vyrobené pred rokom 2011. Keď vlani v marci zahalil smog Eiffelovu vežu, mesto ponúklo ľuďom bezplatné cestovanie metrom a autobusmi a obmedzilo jazdy autami.
Predchádzajúci starosta Paríža Bertrand Delanoe uprednostňoval bicykle a elektrické autá, rozšíril osobitné jazdné pruhy pre autobusy, vytváral cyklistické chodníky a obmedzil povolenú rýchlosť jazdy.
Francúzsko má na cestách najvyššie percento áut s naftovým motorom v Európe. Viaceré francúzske vlády naftu dotovali, v dôsledku čoho bola lacnejšia ako benzín. Výrobcovia áut argumentujú, že naftové motory predstavujú iba zlomok znečisťovateľov ovzdušia, podľa expertov je však zdravotné riziko oveľa vyššie, lebo väčšina áut sa nachádza v mestách, kde ľudia žijú a dýchajú.