PayPal patriaci internetovej obchodnej sieti eBay žiada za poskytnutie úveru poplatok, ktorý sa spláca spolu s požičanou sumou postupne ako percento platieb prijatých na účet, kým nie je celá suma uhradená. Výhodou je, že firma nemusí pravidelne splácať úver, ak momentálne nemá tržby. Firma si môže zvoliť, aké percento z prijatej platby bude tvoriť splátka, pričom čím vyššie percento, tým menší poplatok za poskytnutie úveru.
Napríklad, ak si firma požičia 8-tisíc dolárov a zvolí si splátku 15 percent z každej prijatej platby, poplatok za úver vyjde na 594 dolárov. Z platieb si PayPal strháva stanovené percento, kým sa postupne nesplatí 8594 dolárov.
„Myslíme si, že je to prirodzené rozšírenie biznisu, v ktorom dnes podnikáme,“ povedal pre agentúru Bloomberg viceprezident Paypalu Darrell Esch. „Náš biznis je pomáhať stimulovať obchod. Keď budú silní obchodníci, bude silný aj PayPal.“
Keďže úvery pre firmy sú stále menej dostupné ako v období pre finančnou krízou, medzeru na trhu vypĺňajú nebankové spoločnosti, ktoré ponúkajú firmám alternatívne financovanie.
Práve nebankovkám bude teraz PayPal konkurovať. V spolupráci s WebBank, ktorá sa zameriava na firemnú klientelu, chce PayPal do konca tohto roka poskytnúť úver 90-tisíc obchodníkom, čo je len malé percento z počtu obchodníkov s účtom na tejto službe.
Výhodou PayPalu je to, že si za poskytnutie úveru môže stanoviť nižšiu rizikovú prirážku, pretože pozná príjem úverovanej firmy na PayPalovom účte. „Poznáme cash-flow týchto predajcov. Táto skúsenosť s predajcami nám dáva výhodu dobre sa rozhodnúť,“ dodal D. Esch agentúre Bloomberg.
Silný dopyt po pôžičkách vzniká na strane internetových obchodníkov najmä pred Vianocami, keď vrcholí nákupná horúčka. Obchodníci vtedy musia financovať väčšie zásoby tovaru a viac sezónnych pracovníkov. PayPal nie je jediný, kto zareagoval na silný dopyt internetových predajcov po úveroch.
V roku 2010 vznikol startup Kabbage, ktorý sa zameriava na krátkodobé financovanie internetových obchodníkov. Podľa časopisu Time poskytol Kabbage od svojho vzniku pôžičky 30-tisíc klientom v celkovej sume 23-tisíc dolárov.
Pozadu nechce ostať ani internetový predajca Amazon, na ktorého stránkach predávajú tovar menší obchodníci. Podľa agentúry Reuters Amazon minulý rok pred Vianocami ponúkol úver vybraným obchodníkom.