Americká potravinárska spoločnosť Kraft Heinz zaznamenala v treťom štvrťroku rast tržieb a prekonala očakávania trhov. Výsledky spoločnosti podporila pandémia nového koronavírusu, ktorá zvýšila dopyt po balených potravinách, ako aj koreninách na varenie doma.
Pre potravinársky koncern známy najmä kečupmi značky Heinz či syrovými nátierkami Philadelphia znamenala pandémia nového koronavírusu nečakanú podporu. Firma totiž dovtedy zápasila s nízkymi tržbami a v posledných dvoch rokoch musela z hodnoty niekoľkých svojich značiek odpísať miliardy dolárov.
Výroba lentiliek v Česku po viac ako 110 rokoch končí
Kraft Heinz oznámil, že tržby v treťom kvartáli dosiahli 6,44 miliardy dolárov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 6 percent. Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 6,32 miliardy dolárov. Organické tržby, ktoré nezahrnujú fúzie/akvizície a kurzové vplyvy, vzrástli o 6,3 percenta. Z jednotlivých trhov výsledky firmy výrazne podporil najväčší, americký trh. Tamojšie tržby vzrástli o 7,4 percenta, čiastočne aj vďaka zvýšeniu cien v priemere o 4 percentá.