Stavebné práce na vyše deväťkilometrovom úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň - Mýtna trvajú takmer tri a pol roka. Po predĺžení lehoty výstavby na viac ako päť rokov by ju mali dokončiť v júni 2025, pôvodne to malo byť budúci rok v marci. Motoristi si tak na otvorenie novej rýchlostnej cesty na rozhraní okresov Detva a Lučenec musia počkať ešte necelé dva roky. Dôvodom nateraz viac ako ročného meškania s ukončením stavby je posunutie dvoch míľnikov - začatia zakladania mostov a ukončenia ich nosnej konštrukcie.

Súčasťou technicky náročného úseku R2 bude domáca najdlhšia, približne päťkilometrová mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Experti na mosty ju stavajú vo výške 15 až 45 metrov nad cestou prvej triedy I/16, v blízkosti vysokého napätia a zástavby. „Prebiehajú práce na všetkých stavebných objektoch. Čo sa týka budúcej najdlhšej estakády, pracuje sa na pilieroch, zárodkoch, výsuvných skružiach, výsuve mosta a na letmej betonáži nosných konštrukcií,“ informovali na sociálnej sieti diaľničiari.

„Ostatné mostné objekty sú tiež v rozostavanom štádiu, prebiehajú na nich prípravné práce na realizáciu izolácie a takisto sa tu pracuje na pilieroch, zárodkoch, výsuvných skružiach a nosných konštrukciách. Okrem toho sa realizujú práce aj na oporných múroch či na odlučovačoch ropných látok,“ priblížila NDS.

Náročná trasa úseku R2 Kriváň - Mýtna vychádza zo spracovaných technických štúdií, v rámci ktorých boli preskúmané všetky reálne možné vedenia v území s ohľadom na požadované návrhové parametre, obmedzujúce faktory územia, environmentálne a iné aspekty. „Záverečné stanovisko ministerstva životného prostredia hovorilo o tom, že najvhodnejší variant bude ten, ktorý sa realizuje,“ vysvetlili zvolené riešenie a trasu diaľničiari.

Zhotoviteľom stavby R2 Kriváň - Mýtna je združenie stavebných spoločností Doprastav, Strabag, Eurovia SK a Eurovia CS. Cestu sa zaviazali vybudovať pôvodne za viac ako 232 miliónov eur, medzitým zmluvná cena podľa portálu NDS vzrástla priebežne takmer na 234 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Podľa údajov v Centrálnom registri zmlúv okrem troch cenových zmien zhruba za 1,7 milióna eur pribudol aj ďalší dodatok k zmluve skoro za dva milióny eur, čo by malo cenu stavby zvýšiť takmer na 236 miliónov eur bez dane.

Ďalšie dôležité správy

Vybudovaný úsek D3 na Kysuciach vo Svrčinovci.
Neprehliadnite

Výstavba diaľnice D3 na Kysuciach zostáva prioritou ministerstva dopravy