Na Slovensku zhltnú obchodným reťazcom v porovnaní s Českom osobné náklady menšiu časť ich pridanej hodnoty. Uviedol to v analýze hospodárenia reťazcov analytik FinStatu Martin Lindák.
„Kým na Slovensku dá Lidl či Kaufland 40,9 percenta, respektíve 48 percent z pridanej hodnoty na zamestnancov, tak v Česku je to 44,5 percenta, respektíve 53,9 percenta (v roku 2021). Najviac je badateľný rozdiel v prípade Tesca. Slovenské Tesco dá zo svojej pridanej hodnoty na zamestnancov len 52,1 percenta, avšak české Tesco až 64,3 percenta,“ spresnil.
Nominálne má podľa neho pritom slovenské Tesco najdrahších zamestnancov na trhu.
„V Česku má drahších zamestnancov len Lidl a Norma. Tescu však na Slovensku aj v Česku vzrástli od roku 2019 náklady na jedného zamestnanca najrýchlejšie. Na Slovensku o necelých 6 500 eur a v Česku o vyše päťtisíc eur. Na strane druhej Tesco zamestnáva v oboch krajinách čoraz menej zamestnancov, čo sa odráža aj na ukazovateli podielu osobných nákladov na pridanej hodnote,“ dodal Lindák v analýze.