Nadnárodná skupina Orlen v tomto roku takmer zdvojnásobila počet čerpacích staníc na Slovensku na 90 a plánuje ďalšiu expanziu. Cieľom spoločnosti je stať sa po Slovnafte dvojkou na slovenskom trhu, informoval vedúci odboru externej komunikácie Orlen Unipetrol RPA Pavel Kaidl.

„Stále sme otvorení menším či väčším akvizíciám. Prechod pod značku Orlen je totiž pre majiteľov a prevádzkovateľov čerpacích staníc veľmi atraktívny. Očakávam, že rok uzavrieme s takmer stovkou staníc,“ povedal Jan Suchocki, riaditeľ siete Orlen na Slovensku.

Skupina pôsobí na Slovensku od roku 2019 a patrí medzi najrýchlejšie rastúce palivové siete na tomto trhu, kde jej v súčasnosti patrí štvrtá priečka. Ku koncu minulého roka mala spoločnosť na Slovensku 50 staníc. Tento rok sa aj po akvizícii 37 staníc značky Slovnaft od spoločnosti MOL tento počet zvýšil na 90.

Po dokončení rebrandingu a unifikácie označenia svojich čerpacích staníc sa spoločnosť sústreďuje na rozširovanie nepalivovej ponuky a rozvoj distribúcie alternatívnych palív. „Zameriavame sa aj na rozvoj elektromobility a plánujeme spustiť vodíkovú čerpaciu stanicu,“ povedal Daniel Obajtek, predseda predstavenstva medzinárodnej skupiny Orlen. Do konca roka 2030 chce firma nainštalovať nabíjacie miesta na 40 percent staníc spoločnosti na Slovensku. Dovtedy by mala firma prevádzkovať aj približne 20 vodíkových čerpacích staníc.

Ďalšie dôležité správy

Logo poľskej spoločnosti Orlen.
Neprehliadnite

Poľský Orlen zvýšil štvrťročný zisk, čaká však pokles marží v rafinériách