Automobilka Opel predala v minulom roku na celom svete podstatne viac osobných a ľahkých úžitkových vozidiel ako v predchádzajúcom roku. Predaj sa zvýšil o 15 percent na 670-tisíc áut, oznámila v utorok nemecká dcérska spoločnosť koncernu Stellantis.
Minuloročný nárast bol najvýraznejší za posledných viac ako 20 rokov. Predaj úžitkových vozidiel sa vlani zvýšil o 26 percent na 125-tisíc áut. V segmente batériových elektrických áut predaj vzrástol o 22 percent na približne 90-tisíc. V Nemecku podľa údajov Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) počet predaných elektrických vozidiel klesol. Vrátane úžitkových vozidiel mal Opel na svojom domácom nemeckom trhu trhový podiel 5,3 percenta.
V Spojenom kráľovstve a Turecku dosiahla spoločnosť trhové podiely na úrovni šesť percent. Mimo Európy predaj značky Opel vzrástol o 62 percent na približne 110-tisíc vozidiel.