Sledovanosť olympijských hier, ktoré končia v nedeľu v Londýne, v Spojených štátoch značne prekonala očakávania. Podľa televízie NBC, ktorá vlastní vysielacie práva, sa londýnska olympiáda zaradila medzi päť najsledovanejších udalostí v histórii. Napísal to v sobotu denník Los Angeles Times.
Do štvrtka aspoň časť športového sviatku, ktorý sa odohráva raz za štyri roky, v USA videlo celkom 210,5 miliónov divákov. Sledovanosť londýnskych hier tak najskôr prekoná i olympiádu v Pekingu, ktorú v televízii videlo celkom 215 miliónov Američanov. Očakávania expertov pritom boli opačné, pretože televízny trh negatívne ovplyvňuje rozmach internetu, ktorý televíznym staniciam berie divákov.
„Olympijské hry popreli mediálny “gravitačný“ zákon," uviedol v LA Times Alan Wurtzel, šéf spoločnosti, ktorá pre NBC meria sledovanosť. Podľa neho za to môže i súčasná neveľmi dobrá ekonomická situácia, keď ľudia sedia doma, aby ušetrili peniaze.
Pomohol i rozvoj tabletov a smartfónov, na ktorých je možné športové prenosy pohodlne sledovať prakticky kdekoľvek.
Sledovanosti hier príliš neuškodil ani nepríjemný časový posun, keď sa hlavné športové prenosy na obrazovkách v USA objavili v neskorých nočných hodinách. „Je veľmi prekvapujúce, že počet divákov rástol dvojciferným tempom (v percentách) v porovnáni s Pekingom prakticky v každej demografickej kategórii. A to napriek tomu, že väčšina divákov už poznala výsledok ešte pred začiatkom televízneho záznamu," uviedl Miraj Parikh z reklamnej agentúry Spark, ktorá sídli v Chicagu.
NBC mala obavy, že prenos olympijských hier v Londýne jej môže priniesť stratu až vo výške 200 miliónov dolárov (v prepočte 162,6 mil. €). Za exkluzívne vysielacie práva pre USA zaplatila 1,18 miliardy dolárov (959 mil. €) a ďalších 100 miliónov dolárov stálo samotné zaistenie prenosov.
NBC však už predala reklamný vysielací čas za 1,3 miliardy dolárov, pričom cena za 30 sekúnd dlhý spot sa môže vyšplhať až na 900-tisíc dolárov.
Foto na titulke -SITA/AP