Odvetvie e-commerce ožíva. Za prvý polrok tohto roka vzrástol celkový počet objednávok medziročne o tri percentá a priemerná výška objednávky sa zvýšila o 6,2 percenta. Súhrnný predaj vďaka tomu stúpol o 8,3 percenta. Vyplýva to z dát spoločnosti Upgates, ktorá vytvára a poskytuje platformu pre e-shopy.
Objednávky e-shopov
„Na číslach za prvý polrok 2024 je zaujímavý pokles priemerného počtu objednávok na jeden e-shop. Kým v prvom polroku 2023 pripadalo podľa našich údajov na jeden e-shop v priemere 1 020 objednávok, v tomto roku to už bolo len 854 objednávok. Pri náraste celkového počtu objednávok táto skutočnosť naznačuje, že na trhu naďalej vznikajú nové e-shopy, ktoré celkový priemer objednávok na jeden e-shop znižujú,“ uviedol Michal Benatzky z firmy Upgates.
V porovnaní s priemerným počtom objednávok na jeden e-shop je priemerná výška objednávok relatívne stabilná. „V prvom polroku 2023 predstavovala priemerná výška objednávky v slovenských e-shopoch 24,20 eur, kým v prvom polroku 2024 mierne vzrástla na 25,70 eur. Zvýšenie priemernej výšky objednávky malo spolu s nárastom celkového počtu objednávok vplyv aj na súhrnný predaj,“ dodal Benatzky.
Sortiment e-shopov
Zaujímavé medziročné zmeny nastali v kategóriách sortimentu, ktorý si spotrebitelia z e-shopov objednávali. V prvom polroku vlaňajšieho roka dominovali oblečenie a doplnky, ktoré mali celkový podiel 27,1 percenta. Najbližšie k nim bola kategória „hobby a voľný čas“ s podielom 12,5 percenta. V prvom polroku aktuálneho roka sa podiely výrazne zmenili, oblečenie a doplnky zaznamenali prepad o 63 percent. Naopak, polepšili si a dominovali kategórie „hračky a detský tovar“ a „vybavenie domácnosti“. Zaujímavý nárast o 85 percent zaznamenala aj kategória „dekorácie“.