Poisťovníctvo vďaka digitalizácii a automatizácii prechádza transformáciou, ktorá šetrí čas a zvyšuje efektivitu. Hlavní hráči investujú do moderných technológií, aby zlepšili klientsky servis a zrýchlili procesy. Strojové učenie a analýza dát pomáhajú s vyhodnocovaním zdravotných rizík, urýchľujú likvidáciu poistných udalostí a zvyšujú efektivitu odhaľovania podvodov. „Technologické trendy, ktoré sa objavujú v spoločnosti, sa skôr alebo neskôr premietnu aj do sveta poisťovníctva,“ tvrdí riaditeľ životného poistenia Youplus David Poes.
Počet poistných podvodov každoročne rastie, a preto poisťovne využívajú moderné technológie na ich odhaľovanie. „Ak sa napríklad opakovane objavujú podobné správy od jedného lekára, môže to signalizovať podvod“ opisuje Poes. Strojové spracovanie dát umožňuje lepšie analyzovať podozrivé prípady a upozorniť na anomálie.
Súčasťou dojednania zmluvy je aj automatický úpis rizík, takzvaný elektronický underwriting, ktorý využíva individualizovaný dotazník. „Otázky v dotazníku sa vetvia ako rozhodovací strom na základe predchádzajúcich odpovedí,“ vysvetľuje Poes. Systém tak umožňuje presnejšie ocenenie rizík a individuálne posúdenie každého žiadateľa o poistenie.
Budúcnosť poisťovníctva spočíva v personalizácii služieb a reakcií v reálnom čase. „Likvidácia poistných udalostí sa bude ešte viac zjednodušovať a zrýchľovať,“ potvrdzuje Poes. Moderné technológie zohrajú dôležitú rolu aj v oblasti personalizácie služieb, kde môže AI zlepšiť identifikáciu zákazníkov a komunikáciu s nimi.
Ďalšie dôležité správy
