Investori nepochopia spoločnosť Tesla, pokiaľ nepoužívajú systém asistencie vodiča, označovaný ako Full Self-Driving, vyjadril sa Elon Musk viackrát pri zverejnení správy o ziskoch spoločnosti. Analytik Truist Securities William Stein to vzal ako podnet na testovaciu jazdu jedného z vozidiel amerického výrobcu automobilov a len tesne sa vyhol zrážke.
„Model Y zrýchlil na križovatke, aj keď auto pred nami ešte neodbočilo doprava,“ napísal W. Stein v správe klientom. „Moja rýchla intervencia bola absolútne potrebná, aby som sa vyhol inak istej nehode.“ Informuje o tom agentúra Bloomberg.
Miliardár E. Musk kladie väčší dôraz na Full Self-Driving a ďalšie aktivity v oblasti umelej inteligencie, keďže predaj elektrických vozidiel spomalil. K polovici apríla akcie klesli medziročne o viac ako 40 percent.
W. Stein vyskúšal autopilota Tesly v apríli a opäť tento mesiac. Prvú jazdu zhrnul ako „úžasnú, ale neužitočnú“ a druhú testovaciu jazdu ako „nie lepšiu, možno horšiu“. Obe Steinove jazdy boli okolo predmestí New Yorku za jasných a suchých podmienok. Bol ohromený tým, ako dobre sa samoriadenie prispôsobilo uzávierkam jazdných pruhov, výtlkom a premávke. Povedal, že jazda „pôsobila celkovo prirodzenejšie“ ako predchádzajúci test.
Prekvapilo ho, že už nebolo potrebné držať volant, auto riadilo samo, aj keď odvrátil zrak. „Úplne som otočil hlavu od premávky,“ napísal W. Stein, pričom dodal, že jeho syn pokračoval v sledovaní nebezpečenstiev. „Systém pokračoval 20 až 40 sekúnd predtým, než vydal varovanie.“
Analytik dospel k záveru, že verzia Full Self-Driving, ktorú testoval, bola „skutočne úžasná, ale vôbec nie blízko k 'vyriešeniu' autonómie“, odvolávajúc sa na naratív, ktorý E. Musk opakovane používa.