Americká spoločnosť Meta začne od mája označovať zvuky, obrázky a videá generované umelou inteligenciou.
Snaží sa takto svojich používateľov i vlády chrániť pred rizikami deepfakes.
Informovala o tom viceprezidentka spoločnosti Meta Monika Bickertová, ktorá je v materskej spoločnosti platforiem Facebook, Instagram a Threads zodpovedná za zásady týkajúce sa obsahu.
Miesto odstránenia označenie
Obrázky a zvuky zmanipulované umelou inteligenciou, ktoré inak neporušujú pravidlá sociálnych sietí, sa už nebudú odstraňovať. Namiesto toho – aby sa zbytočne nenarúšala sloboda prejavu – sa budú označovať a zasadzovať do kontextu.
Ako vo svojej správe priblížila agentúra AFP, tieto zmeny prichádzajú ako reakcia na kritiku zo strany dozornej rady spoločnosti Meta, ktorá nezávisle posudzuje jej rozhodnutia o moderovaní obsahu.
Dozorná rada vo februári požiadala spoločnosť Meta, aby urýchlene prepracovala svoj prístup k zmanipulovaným médiám vzhľadom na obrovský pokrok v AI a jednoduchosť manipulácie s médiami do vysoko presvedčivých deepfakes.
„Made with AI“
Varovanie rady prišlo v čase obáv z nekontrolovaného zneužívania aplikácií využívajúcich umelú inteligenciu na produkovanie a šírenie dezinformácií, a to najmä v súvislosti s prezidentskými voľbami v Spojených štátoch i dôležitými udalosťami a voľbami v iných krajinách.
Nové štítky „Made with AI“ budú identifikovať obsah vytvorený alebo zmenený pomocou AI vrátane videí, zvukov a obrázkov. Výraznejšie označenie sa použije i pre obsah, ktorý predstavuje vysoké riziko zavádzania verejnosti.