Slovenské e-shopy zaznamenali počas decembrových predvianočných nákupov nárast tržieb. Stalo sa tak aj napriek očakávanému poklesu v odvetví. Vyplýva to z dát spoločnosti Upgates, ktorá vytvára platformu pre prevádzkovanie e-shopov.
Slovenským e-shopom vzrástli oproti minulému roku tržby o 7,7 percenta, pričom najväčší nárast tržieb zaznamenali e-shopy, ktoré predávajú kozmetiku, šperky a športové potreby. Naopak, najmenej ľudia nakupovali z internetových obchodov, ktoré ponúkajú doplnky do domácností, potraviny a hračky. U nakupujúcich na Slovensku klesla priemerná hodnota objednávky o pol percenta.
Naopak, očakávaný klesajúci trend v oblasti internetového obchodu sa naplnil v Českej republike. Českým e-shopom klesli vlani predvianočné tržby o 4,9 percenta v porovnaní s rokom 2021.
„Aj keď nejde o výrazné skoky, môžeme pozorovať určitý trend. Česká e-commerce dopláca na skokový rast počas dvoch pandemických rokov a v súčasnej zložitejšej ekonomickej situácii a všadeprítomnej inflácii si tak nie je schopná naďalej udržať rastúce čísla," uviedol obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates Martin Pech.