Predajca jazdeniek Mototechna zo skupiny AAA Auto zvýšila tento rok od januára do konca augusta predaj medziročne o 13 percent na viac ako 8 000 áut. Je to zároveň o 35 percent viac ako pred piatimi rokmi. Od vzniku v roku 2012 firma predala v Čechách a na Slovensku 78 300 vozidiel.
Kvôli obmedzeniu výroby nových áut je v súčasnosti zánovných automobilov, na ktoré sa Mototechna špecializuje, nedostatok.
Áut je stále málo a dopyt neklesá. Rast cien sa spomalil, ale očakáva sa zmena
„Nové automobily sa stretávajú s s výpadkom vo výrobe kvôli chýbajúcim čipom a ďalším dielom, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, pokiaľ nechce zákazník čakať na nové auto niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je oveľa väčší ako ponuka na trhu,“ uviedla generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová.
Najobľúbenejšou značkou v československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí cez 30 percent celého predaja. Ďalej je to Kia (11 percent) a Hyundai (desať percent). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia, Škoda Karoq nebo Dacia Duster. Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV, ich podial sa zvýšil z 30 percent pred dvoma rokmi na súčasných 42 percent. Hatchbacky tvoria 29 percent predaných automobilov.
Český súd potvrdil pokutu pre AAA auto za klamanie zákazníkov. Musí zaplatiť 27-tisíc eur
Zánovné automobily sú stále najčastejšie v benzínovom prevedení (82 percent). Rapídne podľa firmy rastie záujem o automatickú prevodovku, ktorú tento rok preferuje 38 percent zákazníkov (v minulom roku 26 percent). Najobľúenejšími farbami sú biela (24 percent) a strieborná (21 percent).
Značku Mototechna obnovila skupina AAA Auto pred deviatimi rokmi. Orientuje sa na zánovné a ojazdené autá a a investične zaujímavé veterány. V Českej republike si môžu zákazníci vybrať z 1 400 áut a na Slovensku z takmer piatich tisícok.