Spoločnosť PowerCo, ktorá je batériovou divíziou automobilky Volkswagen, zaznamenala sľubné výsledky v testoch prototypu takzvaných solid-state batérie pre elektromobily amerického partnera QuantumScape.
Táto technológia sľubuje vyššiu energetickú hustotu, ako akú majú súčasné batérie, menšie riziko požiaru vďaka eliminácii horľavých elektrolytov a väčšiu odolnosť voči cyklickému nabíjaniu, čo by zabezpečilo batériám dlhšiu životnosť, upozornil server The Autopian.
Batériu nabíjanie neochromí
PowerCo sa zaoberá technológiou a výrobou batérií. Pri niekoľkomesačnom testovaní si dokázal prototyp batérie firmy QuantumScape po tisíc nabíjacích cykloch zachovať 95 percent svojej pôvodnej kapacity.
To by mohol byť veľký úspech, pretože Volkswagen uvádza, že odvetvie má pre túto vývojovú fázu cieľ stratu kapacity 20 percent po 700 nabíjacích cykloch. Batéria tiež splnila všetky požiadavky týkajúce sa rýchlosti nabíjania, samovybíjania a bezpečnosti.
Ak by sa tieto batérie používali v sade s dojazdom 500 až 600 kilometrov, potom by tisíc nabíjacích cyklov pokrylo prejdenie 500-tisíc kilometrov a po uplynutí tejto doby by bolo stále využiteľných 95 percent pôvodnej kapacity.
To je viac, ako koľko väčšina automobilov dosiahne za celú dobu svojej životnosti.
Stále ide o prototyp
Nemožno však očakávať, že sa nové články objavia v dohľadnej dobe v sériovo vyrábaných vozidlách. Hoci firma QuantumScape uvádza, že jej 24-vrstvový testovací článok už zodpovedá konštrukcii plánovanej pre sériovú výrobu, je to stále len prototyp.
Ak články obstoja v reálnych podmienkach a budú cenovo dostupné, ich väčšia energetická hustota, ktorá udáva, koľko energie je uložených v jednom kilograme hmoty alebo litri objemu, by znamenala obrovskú zmenu pre všetky elektromobily, ktoré ich budú používať.
Umožnilo by to vyrábať elektromobily s oveľa väčším dojazdom ako konkurencia, alebo s podobným dojazdom, ale výrazne nižšou hmotnosťou, upozornil server.