Renault Mégane E-Tech Electric patrí k najkrajším elektromobilom, ktoré si v súčasnosti môžete zaobstarať. Milo ma potešil kompaktnými rozmermi, na dĺžku meria iba 4 200 mm a aj vďaka rozumnej mierke drží na uzde svoju hmotnosť.

S elegantným kompaktom som naprieč Slovenskom prešiel za sedem dní viac než 1 200 kilometrov. Z Bratislavy som sa severom cez malebné cesty Oravy a Liptova dostal až do Prešova. Podotýkam, že som cestoval s autom naloženým po strop. V kufri s objemom 389 l si miesto okrem batožiny našiel kočík aj prenosná detská postieľka. Ani Renault však nedokáže čarovať, priestor na zadných sedadlách zodpovedá kompaktnej triede.

Nevídaná efektivita

Jazdil som po diaľniciach, okreskách i mestách pri teplote v rozmedzí od 13 do 27 °C a vo finále som dosiahol oslnivú kombinovanú spotrebu 17,2 kWh/100 km. S konkurenčnými elektromobilmi, ktoré sú často možno až zbytočne veľké a podstatne ťažšie, sa podobné kombinácie ciest zväčša končia hodnotami presahujúcimi 21 kWh/100 km.

Renault sa od veľkej časti súčasníkov odlišuje aj tým, že stavil na pohon prednej nápravy. Pred samotným testovaním som predpokladal, že tento fakt by mohol byť slabinou Méganu, no v praxi som nepostrehol žiadne nedostatky, ktoré by z tejto architektúry plynuli.

Zvýšenie kvality

Mégane v rámci generačnej obmeny prináša bezprecedentné zvýšenie kvality materiálov v kabíne a celkovo kvality jej dizajnu. Toto je pravdepodobne jeden z najkrajších interiérov spomedzi súčasných automobilov. Nestavil pritom na nič zásadne extravagantné či neobyčajné, je však navrhnutý s citom a rozumom. Vďaka tomu sa za volantom či na sedadle spolujazdca budete cítiť výborne, ako v dome navrhnutom renomovaným architektonickým štúdiom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa