Podľa agentúry Reuters trať okrem iného poskytuje rýchlejšiu nákladnú aj osobnú dopravu medzi Európou a Čínou, ktorá zároveň obchádza Rusko. Štáty stála vyše jednu miliardu dolárov.

Dosiaľ tieto tri krajiny spájal ropovod Baku-Tbilisi-Ceyhan a plynovod Baku-Tbilisi-Erzurum, obchodné spojenie bolo napriek tomu medzi Tureckom a kaukazským regiónom obmedzené.

Očakáva sa tak, že nová železničná trať región ekonomicky oživí. Spojenie začína v azerbajdžanskej metropole Baku, odkiaľ vlak ide do cieľovej destinácie v tureckom meste Kars na severovýchode krajiny a cestou sa zastaví v gruzínskom hlavnom meste Tbilisi.

Nové spoje tiež urýchlia cestovanie medzi Európou a Čínou, ktoré by teraz malo trvať zhruba 15 dní, čo je viac ako dvakrát rýchlejšie ako súčasná námorná doprava. Zároveň je spojenie až o polovicu lacnejšie ako cena leteckej dopravy.

Cestujúci môžu vlakom z Číny cestovať cez Kazachstan a ďalej trajektom cez Kaspické more do prístavu v Baku, kde nasadnú priamo do vlakov do Turecka a odtiaľ ďalej do Európy.