„Predpoklad, ktorý mám od svojich spolupracovníkov, ktorí sa na dennej báze zúčastňujú na rokovaniach k tomuto dielu, je informácia, že zhotoviteľ by mal definitívne opustiť stavenisko a odovzdať stavbu NDS koncom mája,“ priblížil J. Ďurišin. Inventúra bude podľa jeho slov základom pre spustenie novej súťaže na zhotoviteľa, ktorú očakáva v lete tohto roka. Súťažiť sa bude formou súťažného dialógu.
Komisia pre riešenie sporov, ktorá má riešiť prípadné spory na stavbe, zatiaľ podľa neho nemá žiadny výsledok. „Materiály, ktoré študuje, sú mimoriadne rozsiahle a avizovali minimálne dva až tri mesiace na to, aby k nejakému rozhodnutiu z ich strany došlo,“ podotkol J. Ďurišin s tým, že nejaké nároky už predložené boli.
Problémy na úseku s tunelom Višňové komplikujú aj nadväzujúci úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Na jeho sprejazdnenie je totiž nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Ten sa mal na diaľnicu napájať cez križovatku, ktorú malo postaviť taliansko-slovenské konzorcium. J. Ďurišin skonštatoval, že skúšobná prevádzka nadväzujúceho úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by mohla byť na prelome rokov 2019/2020.
NDS v tomto prípade zvažuje postup, pri ktorom by sa pridalo dokončenie tejto križovatky spoločnosti, ktorá buduje D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Ide o združenie Ovčiarsko. Tento postup podľa J. Ďurišina NDS konzultovala aj s agentúrou Jaspers a Európskou komisiou. Spustenie tohto úseku do prevádzky tak závisí od postupu pri „dodatkovaní“ pre zhotoviteľov na tomto úseku.