Nórsky nízkonákladový dopravca Norwegian Air v utorok požiadal o ochranu pred veriteľmi aj v Nórsku po tom, ako nedávno podnikol ten istý krok v Írsku. Tretiu najväčšiu nízkonákladovú leteckú spoločnosť v Európe po ambicióznej expanzii transatlantických letov tvrdo zasiahla pandémia ochorenia Covid-19, ktorá ochromila globálnu leteckú dopravu. Spoločnosť, ktorá je po expanzii zaťažená obrovským dlhom, teraz bojuje o prežitie. Írsky súd v pondelok (7. 12.) povolil dvom írskym dcérskym spoločnostiam nórskych aerolínií ochranu pred veriteľmi. „Doplnkový proces rekonštrukcie podľa nórskych právnych predpisov bude prospešný pre všetky strany a zvýši pravdepodobnosť úspešného výsledku," uviedol vo vyhlásení riaditeľ aerolínií Jacob Schram.

Aerolinky sú pre koronu aj napriek masívnej štátnej pomoci na tom stále zle
Neprehliadnite

Aerolinky sú pre koronu aj napriek masívnej štátnej pomoci na tom stále zle

„Naším cieľom je zabezpečiť pracovné miesta v spoločnosti a prispieť k zabezpečeniu kritickej infraštruktúry a vytváraniu hodnôt v Nórsku," dodal. Po rýchlom raste, keď sa Norwegian Air stali treťou najväčšou nízkonákladovou leteckou spoločnosťou v Európe a najväčším zahraničným dopravcom obsluhujúcim New York, evidovala spoločnosť na konci septembra dlhy a záväzky vo výške 66,8 miliardy nórskych korún (6,28 miliardy eur).

Emirates
Neprehliadnite

Aerolinky Emirates sú za prvý polrok v obrovskej strate, prvýkrát po 30 rokoch

Leteckí dopravcovia aj celý svet teraz s nádejou očakávajú globálne zavedenie vakcín proti ochoreniu Covid-19, ktoré by mohlo umožniť návrat leteckej dopravy „do normálu". Norwegian Air predstavili minulý týždeň záchranný plán, ktorý zahŕňal rozdelenie flotily, konverziu dlhu a opcie na nákup akcií za pevnú cenu v hodnote až 4 miliárd NOK. Akcionári majú o pláne hlasovať na mimoriadnom valnom zhromaždení 17. decembra. Norwegian Air, priekopník v nízkonákladových diaľkových letoch, je od roku 2017 v mínuse. Dlh spoločnosti ku koncu septembra predstavoval 48,5 miliardy NOK. V súčasnosti lieta len šesť zo 140 lietadiel, a to na nórskych vnútroštátnych linkách, a iba 600 z predchádzajúcich 10- tisíc zamestnancov má stále prácu.