Arriva sa zároveň zaviazala, že v priebehu desiatich rokov zmodernizuje autobusy a počet nízkopodlažných zdvojnásobí. Elektronickými tabuľami s informáciami o priebehu cesty bude vybavených 60 % autobusov Arriva. „Takmer 60 % autobusov bude mať WiFi, 54 % autobusov bude klimatizovaných a ich priemerný vek klesne pod osem rokov," priblížil generálny riaditeľ spoločností Arriva na Slovensku László Ivan. „Jedinou možnosťou, ako môže verejná doprava konkurovať individuálnej doprave, je jej bezpečnosť, dochvíľnosť a pohodlnosť," dodal šéf spoločností Arriva. Zmluva medzi Nitrianskym krajom a Arrivou je platná od 17. februára a účinná od 1. marca 2016.
Uzavretie novej zmluvy umožnilo to, že Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v januári zamietla odvolanie navrhovateľov. Úrad predtým zamietol šesť námietok troch navrhovateľov proti podmienkam súťaže. Námietky sa týkali napríklad požadovanej výšky obratu 80 mil. eur, podmienok účasti, nerozdelenia zákazky na viacero častí, ako aj zverejnenia predbežného oznámenia, zábezpeky na poskytnutie služieb vo výške 12 mil. eur, absencie možnosti obhliadky miesta poskytovania služieb, zoznamu vozidiel, požiadaviek na vozový park a vodičov autobusov a tiež na prax zamestnancov. „Nakoľko úrad ani pri jednej z vyššie uvedených namietaných skutočností neidentifikoval porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré by mohlo zásadne ovplyvniť výsledok predmetnej verejnej súťaže, úrad všetkých šesť námietok doručených navrhovateľmi zamietol," vyplýva z rozhodnutia rady úradu.
Keďže pôvodné zmluvy Nitrianskeho kraja so spoločnosťami Arriva Nitra a Arriva Nové Zámky na prevádzku pravidelnej prímestskej autobusovej dopravy platili do konca minulého roka, dočasne uzatvorili nové zmluvy s platnosťou do konca roku 2017. Kraj vtedy informoval, že po vyhodnotení tendra tieto zmluvy zruší a uzatvorí nové s vybraným uchádzačom.
Nitriansky kraj vyhlásil súťaž na prímestskú autobusovú dopravu na svojom území vlani v júli. Najprv určil predpokladanú cenu za poskytovanie týchto služieb počas desiatich rokov na 334,17 mil. eur bez dane (401 mil. eur vrátane dane). Neskôr predpokladanú cenu zvýšil na 501,25 mil. eur bez dane (601,5 mil. eur s daňou) na pätnásť rokov. Základnú dĺžku zmluvy na dotovanú prímestskú autobusovú dopravu v trvaní desať rokov tak môže kraj predĺžiť na základe opcie o päť rokov Uchádzači museli, napríklad, preukázať, že mali priemerne minimálne 722 zamestnancov na pozícii vodič autobusu počas predošlých troch rokov.
Arriva Nitra prevádzkuje v Nitrianskom kraji 95 prímestských autobusových liniek z Nitry, Topoľčian, Zlatých Moraviec a Vrábľov. Arriva Nové Zámky zabezpečuje v kraji 90 prímestských autobusových liniek z Nových Zámkov, Komárna, Hurbanova, Levíc, Želiezoviec, Šiah, Šurian, Kolárova, Šale a Štúrova.
Arriva pôsobí na Slovensku od roku 2008 a je najsilnejším súkromným autobusovým dopravcom. Ďalšie tri spoločnosti skupiny prevádzkujú prímestskú autobusovú dopravu aj v Košickom, Žilinskom a Trnavskom kraji. Spoločnosti Arriva vlani na Slovensku prepravili celkovo 80 miliónov cestujúcich, najazdili 72 miliónov kilometrov a zamestnávajú takmer 2 400 ľudí, z ktorých je viac ako 1 700 dlhoročných skúsených šoférov. Arriva je členom skupiny Deutsche Bahn, pôsobí v štrnástich krajinách Európy, kde prevádzkuje autobusovú, železničnú a lodnú dopravu.