Japonská automobilka Nissan plánuje počas nasledujúcich piatich rokov investovať dva bilióny jenov do urýchlenia elektrifikácie svojich vozidiel. Jej cieľom je uviesť na trh elektromobily s vlastnými batériami do roku 2028.
Nissan v uplynulých rokoch zaostal za konkurentmi v jednej z najrýchlejšie rastúcich oblastí automobilového priemyslu a potrebuje ich dobehnúť.
Zvýši podiel na trhu
Automobilka bude míňať dvakrát toľko ako v predchádzajúcich desiatich rokoch, aby zvýšila svoj podiel na trhu s elektrickými vozidlami.
Tretí najväčší výrobca áut v Japonsku chce, aby polovicu jeho celosvetového predaja do roku 2030 tvorili elektrické alebo hybridné vozidlá, keďže mnohé krajiny v súvislosti s obavami z klimatických zmien zavádzajú čoraz prísnejšie opatrenia.
Vo svete elektromobilov lietajú stovky miliárd dolárov. Na obzore sú zaujímavé nové modely
Británia napríklad plánuje od roku 2030 zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi. A americký prezident Joe Biden začiatkom tohto roka oznámil, že polovica všetkých áut predaných na trhu v USA od roku 2030 bude mať nulové emisie.
V súčasnosti tvoria elektromobily asi desať percent z európskeho predaja áut a v USA sú to len dve percentá. Podobné plány už oznámili aj iní svetoví výrobcovia áut.
15 nových elektromobilov
Nissan pri prezentácii svojho nového dlhodobého plánu uviedol, že v snahe dosiahnuť cieľ do roku 2030 uvedie na trh 23 nových modelov vrátane 15 nových elektrických vozidiel. Automobilka si stanovila cieľ, aby sa elektrické autá v roku 2026 podieľali 75 percentami na jej predaji v Európe.
V minulom roku tvorili elektromobily alebo hybridy len asi desať percent celosvetového predaja Nissanu.
Nissan prehral súd v Dubaji, miestnej partnerskej spoločnosti má zaplatiť 350 miliónov dolárov
Nissan v uplynulých rokoch zasiahla séria problémov od slabého dopytu ešte pred pandémiou až po následky zatknutia a úteku bývalého šéfa Carlosa Ghosna.
Generálny riaditeľ Nissanu Makoto Učida vo vyhlásení uviedol, že dlhodobý plán, ktorý automobilka zverejnila v pondelok, „pretransformuje Nissan tak, aby sa stal udržateľnou spoločnosťou“.