Americký výrobca športovej obuvi a oblečenia Nike zaznamenal v účtovnom štvrťroku jún až august 2021 nárast tržieb aj zisku. Napriek tomu znížil prognózu predaja v súčasnom roku pre množstvo problémov s dodávateľským reťazcom.
Športový gigant čelí dvojnásobne dlhším dodacím lehotám zo svojich ázijských výrobných centier, ako aj zatváraniu veľkých tovární vo Vietname a Indonézii pre lokálne blokády vinou pandémie nového koronavírusu, uviedol finančný riaditeľ Matt Friend v konferenčnom hovore s analytikmi.
Adidas predá za 2,1 miliardy eur americkú značku Reebok
Podmienky prepravy sú v roku 2021 ťažké a v uplynulom štvrťroku sa „ešte viac zhoršili“, skonštatoval Friend.
Zisk Nike za tri mesiace do konca augusta 2021, čo je 1. štvrťrok jej fiškálneho roka 2021/2022, vzrástol na 1,87 miliardy dolárov (1,60 miliardy eur).
Zároveň to predstavuje 1,16 dolárov na akciu z 1,52 miliardy dolárov alebo 95 centov/akcia v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici pritom očakávali zisk 1,11 dolára na akciu.
Tržby vzrástli o 16 percent na 12,52 miliardy dolárov z vlaňajších 10,59 miliardy dolárov a mierne prekonali odhady analytikov, ktorí predpovedali 12,46 miliardy dolárov.
Športový gigant zaznamenal tiež nárast predajných a administratívnych nákladov o 20 percent. Vyššie náklady zahŕňali rast miezd, digitálneho marketingu a vyššie náklady na dopravu.