Desať rokov po slávnostnom položení základného kameňa prieplavu medzi Atlantickým a Tichým oceánom v Nikarague autoritárska vláda prezidenta Daniela Ortegu odobrala čínskej spoločnosti HKND Group koncesiu na jeho výstavbu. Konkrétne dôvody zrušenia zmluvy vláda neuviedla s tým, že právny rámec projektu sa medzičasom zmenil.

Nikaragujské ministerstvo dopravy oznámilo, že projekt preberá pod svoju správu. Stavebné práce na plánovanom 278 kilometrov dlhom kanáli sa začali symbolicky v roku 2014, reálne však nepokročili. Okrem vodnej cesty bola plánovaná aj výstavba železničnej trate, ropovodu, dvoch prístavov a letiska. Projekt za 50 miliárd amerických dolárov mal konkurovať Panamskému prieplavu.

Kritici od začiatku pochybovali o tom, či hongkonské konzorcium HKND, ktoré je v oblasti infraštruktúrnych projektov pomerne neskúsené, vôbec dokáže realizovať tento megaprojekt. Spoločnosť mala kanál nielen postaviť, ale aj prevádzkovať až sto rokov.

Ďalšie dôležité správy

LM9 Gatún - Turisti si fotografujú obrovské nákladné lode v Panamskom prieplave v Gatúne 15. augusta 2012. Prieplav bol otvorený 15. augusta 1914. Mnoho lodí už teraz využíva maximálnu šírku súčasných plavebných komôr, preto sa intenzívne pracuje na výstavbe nových komôr, ktoré by zvládli aj vyšší objem prepravy a širšie kontajnerové lode typu Post Panamax. Projekt bude hotový v roku 2014. TASR/AP 
People take pictures of each other over the Panama Canal from a new viewing area during a media to
Neprehliadnite

Bežná prevádzka v Panamskom prieplave by mohla pokračovať od roku 2025