Desať rokov po slávnostnom položení základného kameňa prieplavu medzi Atlantickým a Tichým oceánom v Nikarague autoritárska vláda prezidenta Daniela Ortegu odobrala čínskej spoločnosti HKND Group koncesiu na jeho výstavbu. Konkrétne dôvody zrušenia zmluvy vláda neuviedla s tým, že právny rámec projektu sa medzičasom zmenil.
Nikaragujské ministerstvo dopravy oznámilo, že projekt preberá pod svoju správu. Stavebné práce na plánovanom 278 kilometrov dlhom kanáli sa začali symbolicky v roku 2014, reálne však nepokročili. Okrem vodnej cesty bola plánovaná aj výstavba železničnej trate, ropovodu, dvoch prístavov a letiska. Projekt za 50 miliárd amerických dolárov mal konkurovať Panamskému prieplavu.
Kritici od začiatku pochybovali o tom, či hongkonské konzorcium HKND, ktoré je v oblasti infraštruktúrnych projektov pomerne neskúsené, vôbec dokáže realizovať tento megaprojekt. Spoločnosť mala kanál nielen postaviť, ale aj prevádzkovať až sto rokov.