Podiel mostov v zlom, veľmi zlom a havarijnom stave na cestách prvej triedy narastá. Za uplynulých desať rokov sa zvýšil 3,5-násobne z 12 percent v roku 2012 na 42 percent z 1 780 mostov v roku 2022. Podľa Ministerstva dopravy SR bez potrebných investícií budú v roku 2031 nevyhovujúce takmer všetky mosty. Odvrátiť to má prijatie mostného programu a zabezpečenie pravidelného financovania údržby a opráv cestných mostov. Minister dopravy Pavol Lančarič považuje prípravu tohto programu za jednu z priorít.

„Budeme musieť nájsť spôsob financovania, realizácie a kontroly. Čísla sú alarmujúce, už nie je na čo čakať, ale napriek tomu je mostný program v dlhodobých cieľoch,“ povedal nový šéf rezortu dopravy. Podľa neho za niekoľko mesiacov súčasnej dočasnej vlády to nevedia zrealizovať, ale chcú to pripraviť.

O potrebe mostného programu a pravidelného financovania údržby a opráv cestných mostov opakovane hovoril už predošlý minister dopravy Andrej Doležal, ktorý bol na tomto poste viac ako tri roky ako nominant Sme rodina.

Lančarič sa ujal vedenia ministerstva dopravy začiatkom týždňa po vymenovaní úradníckej vlády. Personálne výmeny v rámci rezortu zatiaľ neplánuje, keďže vo funkcii ministra je iba niekoľko dní. „Zmien sa nebojím, na strane druhej si nemyslím, že by bolo správne robiť zmenu pre zmenu. Zmeny treba robiť vtedy a tam, kedy majú šancu alebo sú prísľubom zlepšenia,“ dodal.

Ďalšie dôležité správy

Nemecká diaľnica.
Neprehliadnite

Nemecká vláda chce zdvojnásobiť tempo obnovy diaľničných mostov