Švajčiarsky potravinársky gigant Nestlé zaznamenal v roku 2023 nárast zisku, aj keď jeho tržby klesli po tom, ako zvýšil ceny svojich produktov s cieľom kompenzovať rastúce náklady.
Konkrétne, čistý zisk Nestlé v minulom roku vzrástol o 20,9 percenta na 11,78 miliardy eur.
Výrobca kávy Nespresso, kociek a instantných rezancov Maggi či sladkostí Smarties však zároveň uviedol, že jeho tržby klesli o 1,5 percenta na 97 miliárd eur. Zvýšenie cien Nestlé prinútilo totiž niektorých nakupujúcich obrátiť sa na konkurenčné značky.
Takzvané organické tržby, ktoré nezahŕňajú vplyv devízových kurzov a akvizícií, vzrástli v minulom o 7,2 percenta. Analytici však v priemere očakávali organický rast tržieb o 7,4 percenta.
Spoločnosť uviedla, že jej predstavenstvo navrhne dividendu vo výške 3,16 eura na akciu na výročnom valnom zhromaždení 18. apríla. To predstavuje zvýšenie o 5 centov.
Pri pohľade do budúcnosti na rok 2024 Nestlé očakáva organický rast tržieb okolo štyroch percent.