Nemecký návrh počítal s tým, že majitelia áut registrovaných v Nemecku budú od platby za diaľničnú známku de facto oslobodení, pretože sa im o zaplatenú čiastku zníži daň z motorového vozidla. Vodiči z ostatných krajín EÚ by tým však boli podľa EK diskriminovaní. Komisia kvôli tomu koncom septembra Berlín zažalovala na európskom súde.
Odvtedy sa však vďaka priamym rozhovorom šéfa EK Jeana-Claudea Junckera a nemeckého ministra dopravy Alexandra Dobrindta podarilo nájsť cestu ku kompromisu. Ten by mal spočívať v tom, že Berlín nebude za mýtne kompenzovať všetkých nemeckých vodičov, ale najmä tých, ktorí jazdia ekologicky šetrnými autami. Kompenzácia tak už nebude priamo viazaná na platbu za diaľničnú známku, čím z hľadiska EK odpadne hlavný problém.
Druhý krok ku kompromisu urobil Berlín tým, že súhlasil so znížením cien za krátkodobé diaľničné známky. EK predtým kritizovala skutočnosť, že plánované ceny za krátkodobé diaľničné známky, teda na dobu kratšiu ako rok, sú v niektorých prípadoch neprimerane vysoké.
Konečná dohoda medzi EK a Berlínom by mohla byť uzatvorená ešte v novembri. Nemecko potom bude musieť upraviť už predtým prijatý zákon.
Spolková republika je poslednou veľkou európskou krajinou, ktorá doposiaľ nespoplatnila svoje diaľnice pre osobné autá. Mýtne v navrhovanej podobe však odmietali nemeckí susedia, vrátane Česka, Rakúska alebo Holandska.