Nemecká spoločnosť Schwarz Gruppe, ktorá je materským podnikom obchodov Lidl a Kaufland, vlani zvýšila tržby o 15,4 percenta na 154,1 miliardy eur. O rok skôr rast predstavoval 6,6 percenta. Firma to uviedla vo štvrtkovom oznámení. Podľa denníka Handelsblatt jej pomohla aj inflácia, ktorá zvýšila predajné ceny. Podniku robí starosti ziskovosť.
Kauflandu pri započítaní výsledkov predajní real stúpli tržby o 16,1 percenta na 31,8 miliardy eur. Lidl zvýšil tržby o 13,8 percenta na 114,8 miliardy eur. Celkové internetové tržby dosiahli 1,9 miliardy eur a boli o 8,5 percenta vyššie ako v predchádzajúcom roku. Údaj o zisku firma podobne ako jej konkurent Aldi nezverejňuje.
Napriek vysokým tempom rastu skupina Schwarz vo svojom oznámení opatrne označila ročnú účtovnú závierku za stabilnú. Spoločnosť navyše pripúšťa, že „nárast nákladov na komodity, suroviny, energiu a dopravu mohol byť iba čiastočne kompenzovaný efektívnym riadením procesov a nebol plne prenesený na zákazníkov".
Aby mohli aj naďalej ponúkať dobré ceny v tvrdom boji o zákazníkov, vzdali sa Lidl a Kaufland časti marží. „Robíme všetko, čo je v našich silách, aby sme udržali infláciu potravín čo najnižšie," povedal šéf nemeckého Lidlu Christian Härtnagel v nedávnom rozhovore s denníkom Handelsblatt.
Konkurencia na tom nie je o nič lepšie. V skupine Rewe Group bol čistý zisk za minulý rok o 33,4 percenta nižší ako v predchádzajúcom roku. Reťazec Edeka tiež pripustil, že zisk sa výrazne znížil. A spoločnosť Aldi Nord, čo je konkurent Lidlu, bola podľa zdrojov z firmy vlani dokonca v strate, píše Handelsblatt.