Nemecký diskontný reťazec Aldi Nord v snahe šetriť energiou skráti otváraciu dobu. Niektoré nemecké pobočky tak budú od novembra zatvárať už o ôsmej večer namiesto o deviatej alebo o desiatej hodine. Firma to uviedla dnes na Twitteri. Šetriť energiou sa snažia aj iní maloobchodní predajcovia. Aldi Nord je prvým maloobchodným reťazcom, ktorý pre úspory upraví prevádzkový čas. Opatrenie by malo byť zatiaľ v platnosti pre tohtoročnú zimnú sezónu.
Obmedzenia s výnimkami
Spoločnosť uviedla, že skrátenie otváracej doby sa dotkne zhruba 70 percent jej 2 200 pobočiek v Nemecku. Dlhšie budú otvorené obchody na miestach, kde to nariaďuje zákon, napríklad v obchodných centrách, a tie pobočky, ktoré medzi ôsmou a deviatou hodinou večer navštevuje obzvlášť veľa zákazníkov.
„Skrátenou otváracou dobou v úplnej väčšine našich predajní chceme tiež my aktívne prispieť k úspore energií," uviedol reťazec Aldi Nord. Dodal, že prepúšťať sa pre opatrenia nechystá.
Obchodníci chcú ušetriť
Na maloobchodných predajcov v celej Európe dolieha prudký rast nákladov, ktorý je čiastočne spôsobený dopadmi vojny na Ukrajine. Tá spôsobila, že sú takmer zastavené dodávky plynu z Ruska do Európy. Predajcovia tak hľadajú spôsoby, ako znížiť účty za energie.
Iné nemecké obchodné reťazce vrátane sesterskej spoločnosti Aldi Süd sa ku skracovaniu otváracej doby ale zatiaľ nechystajú. Podľa pozorovateľov by však obchodníci mali byť pri prijímaní podobných opatrení opatrní.
Šetrenie ako dvojsečná zbraň
„Maloobchodníci ešte viac otvárajú dvere online konkurencii. Tiež riskujú, že rozčúlia zákazníkov," povedal agentúre DPA marketingový expert Martin Fassnacht z vysokej školy ekonomickej v Düsseldorfe. „Ľudia si na dlhý otvárací čas zvykli. Obchod im berie časť ich pohodlia,“ dodal.
Maloobchodné spoločnosti sa však snažia šetriť aj inými spôsobmi. Obmedzujú rozsvecovanie reklamných panelov alebo plánujú vypínať osvetlenie svojho loga. Nemecký predajca odevov Hugo Boss podľa serveru Insider už nemá permanentne otvorené vstupné dvere obchodov a povoľuje svetelnú reklamu iba na šesť hodín denne. Obchody Lidl a Kaufland už skôr zaviedli otváranie dverí iba v prípade, že sa k nim niekto priblíži.