Nemecký minister hospodárstva Robert Habeck nepredpokladá, že jeho návšteva Číny prinesie dohodu o vyriešení obchodných sporov medzi Pekingom a Európskou úniou. Habeck prichádza do Číny v piatok, týždeň po tom, ako Európska komisia oznámila, že od júla zavedie mimoriadne clá až do výšky 38,1 percenta na dovážané čínske elektrické vozidlá.

„Nevidíme veľké príležitosti,“ povedal Habeck. Minister pripustil, že hlas Nemecka ako najväčšej európskej ekonomiky má mimoriadnu váhu, dodal však, že nemôže vyjednávať v mene Únie. Rokovania s Čínou sú v kompetencii EK, dodal minister, pričom vyjadril nádej, že EÚ a Čína v blízkej budúcnosti začnú rozhovory s cieľom nájsť prijateľné riešenie sporov. „Ak k tomu môže prispieť moja cesta, bolo by to dobré,“ uzavrel Habeck.

Komisia svoje rozhodnutie o zavedení antidumpingových ciel odôvodnila snahou bojovať proti nadmerným čínskym dotáciám. Čínski výrobcovia automobilov na krok Komisie reagovali výzvou, aby vláda v Pekingu zvýšila clá na vozidlá so spaľovacími motormi dovážané z EÚ.

Čínske ministerstvo obchodu zase vo štvrtok oznámilo, že zvažuje zavedenie dočasných antidumpingových ciel na dovoz bravčového mäsa z EÚ. Čína v roku 2023 doviezla bravčové mäso v hodnote približne 5,6 miliardy eur. Podľa údajov čínskej colnej správy za viac ako polovicu tohto objemu zodpovedala EÚ.

Ďalšie dôležité správy

KK37 Meseberg - Nemecký kancelár Olaf Scholz (uprostred), nemecký minister hospodárstva Robert Habeck (vpravo) a nemecký minister financií Christian Lindner počas tlačovej konferencie na záver dvojdňového zasadnutia vládneho kabinetu na zámku Meseberg 31. augusta 2022. FOTO TASR/AP
German Chancellor Olaf Scholz, center, Robert Habeck, Federal Minister of Economics and Climate Protection, right and Christian Lindner, Federal Minister of Finance, give a final press conference outside Meseberg Pala
Neprehliadnite

Nemecko sa snaží zastaviť alebo zmierniť clá EÚ na čínske elektromobily