Nemecká dopravná spoločnosť FlixMobility zvažuje nákup nových vlakov asi za jednu miliardu eur. Informoval o tom nemecký ekonomický denník Handelsblatt. Firma je známa predovšetkým vďaka svojej značke medzimestských autobusov FlixBus, ktoré jazdia v Českej republike aj na Slovensku.
Dopyt po cestovaní
Spoločnosť vedie počiatočné rokovania s bankami a potenciálnymi finančnými partnermi. Pred prípadnou transakciou chce FlixMobility zistiť, či sa k normálu vráti dopyt po cestovaní aj poplatky za používanie železničných tratí v Nemecku, uviedol Handelsblatt s odvolaním sa na niekoľko svojich zdrojov.
FlixMobility je jeden z najúspešnejších nemeckých dopravných start-upov. Vznikol v roku 2012 a vlani firma kúpila amerického autobusového dopravcu Greyhound. Nemecký podnik sa tak podľa Handelsblattu stal jednotkou na trhu diaľkových autobusov v Spojených štátoch.
Prevzal konkurenčný Eurolines
Flixbus vznikol v roku 2013, v roku 2019 prevzal konkurenčného dopravcu Eurolines. Pôsobí v 35 európskych krajinách, na slovenský trh vnútroštátnej dopravy vstúpil v auguste 2018.
Na svojom webe ponúka v celej Európe 400 000 autobusových spojov. V roku 2019 tento autobusový dopravca v Česku prepravil 3,5 milióna cestujúcich, medziročne takmer o tretinu viac.