V Nemecku sa v decembri predalo 241 833 osobných áut, v celoročnej bilancii potom bolo zaregistrovaných 2,84 milióna nových osobných automobilov. To je o 7,3 percenta viac ako v minulom roku.
Vo výročnej bilancii to oznámil Spolkový úrad pre motorové vozidlá. Najsilnejšou nemeckou značkou zostala automobilka Volkswagen, z dovážaných značiek si najlepšie opäť viedla česká Škoda Auto. Obe značky sú súčasťou koncernu Volkswagen.
Predaj nemeckých značiek
Väčšina predaných áut v Nemecku vlani bola určená na služobné účely, konkrétne 67,1 percenta. To bolo v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 12,4 percenta viac. Pre súkromnú potrebu bolo za celý rok zaregistrovaných 32,8 percenta predaných nových vozidiel, čo je medziročný pokles o 1,9 percenta.
Z nemeckých značiek sa vlani najlepšie viedlo automobilke Smart, ktorá predala medziročne o 42,9 percenta áut viac. Darilo sa tiež automobilkám Audi (plus 15,7 percenta), Mini (plus (14,4 percenta), Mercedes (plus 13,7 percenta), Porsche (plus 12 percent), BMW (plus 11,2 percenta) a VW ( plus 7,9 percenta).
Značka VW, ktorá predala za minulý rok v Nemecku 519 089 vozidiel, zostala s podielom 18,2 percenta najsilnejšou nemeckou značkou na domácom trhu.
Čínska automobilka aj česká klasika
Z dovážaných značiek vlani zaznamenal najvyšší rast predaja čínska automobilka GWM, u ktorého úrad uvádza medziročné zvýšenie o viac ako 19 316 percent. V celkovom podiele ale automobilka získala 0,2 percenta nemeckého trhu.
Medziročný rast predaja cez sto percent ohlásili aj značky Lotus (plus 161 percenta) a Nio (plus 153,6 percenta). Česká Škoda Auto vlani v Nemecku predala 168 561 osobných áut, čo bolo medziročne o 17,1 percenta viac.
Celkový podiel českej značky na nemeckom trhu vlani predstavoval 5,9 percenta.