Viac ako polovica firiem v nemeckom automobilovom sektore plánuje znížiť počet pracovných miest. Hlavnými dôvodmi sú rastúce náklady a príchod konkurencie, najmä z Číny. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Horváth.

So znižovaním počtu zamestnancov v Nemecku podľa prieskumu v najbližších piatich rokoch počíta 59 percent opýtaných podnikov, zatiaľ čo zvyšovanie počtu pracovníkov plánuje iba 15 percent firiem. Vo zvyšku západnej Európy chystá podľa prieskumu znižovanie počtu zamestnancov 53 percent opýtaných podnikov.

Budovanie nových výrobných kapacít

„Čoraz viac sa vyrába tam, kde sa autá predávajú,“ uviedol odborník na automobilový priemysel Frank Göller zo spoločnosti Horváth. „Nie je to nič nové, ale naberá to na sile,“ dodal. Dôsledkom tohto vývoja je podľa neho presun pracovných miest zo západnej Európy do iných častí sveta.

Podľa prieskumu plánuje 75 percent opýtaných podnikov nové výrobné kapacity v Indii. V Číne aj vo východnej Európe má v úmysle nové výrobné kapacity budovať 60 percent podnikov, píše DPA.

„V Nemecku vznikajú nové závody len zriedka," uviedol Frank Göller. „Ak sa nové závody stavajú, potom zvyčajne mimo Nemecka. A tam sa tiež zvyšuje zamestnanosť, "dodal.

Investuje sa do digitalizácie

Automobilový priemysel síce podľa Franka Göllera v Nemecku ďalej výrazne investuje, tieto investície však smerujú hlavne do nových produktov a technológií a do prechodu produkcie od automobilov so spaľovacími motormi k elektromobilom.

„Vo výrobe sa vo veľkej miere investuje do automatizácie výrobných zariadení a do digitalizácie,“ uviedol Frank Göller.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Čína zostáva kľúčovým dodávateľom elektromobilov na nemecký trh: Zavedie Európska komisia clá?