Mnohé nemecké strojárske spoločnosti prehodnocujú svoje stratégie v Číne. Hlavnými dôvodmi sú zložitejšie miestne obchodné podmienky, zintenzívnenie geopolitického napätia, ako aj tlak na čínske spoločnosti, aby uprednostňovali domácich dodávateľov a produkty, oznámilo v piatok Združenie nemeckých výrobcov strojov a zariadení.
„Evidujem výrazný nárast konkurencieschopnosti miestnych spoločností v dôsledku vyššej kvality výrobkov a technológií, ale aj zvýšených zásahov štátu v oblasti priemyselnej politiky,“ uviedol Ulrich Ackermann, expert združenia pre zahraničný obchod. Zmeny v stratégii pre Čínu zvažuje podľa združenia takmer polovica z 304 firiem oslovených v aktuálnom prieskume. Medzi možnými alternatívami spomenuli okrem iného diverzifikáciu odbytových trhov a dodávateľských reťazcov.
„Pre mnohé spoločnosti to v súčasnosti znamená viac sa zamerať na trh USA a okrem Číny prípadne preskúmať ďalšie možnosti napríklad v Indii,“ dodal Ackermann.
Podľa prieskumu 86 percent opýtaných členských spoločností Združenia nemeckých výrobcov strojov a zariadení naďalej dôveruje čínskemu trhu. V súlade s tým 42 percent z nich plánuje v blízkej budúcnosti rozšíriť svoje aktivity v krajine, zatiaľ čo 25 percent zostáva rozhodnutých.