„Všetky okresy pozdĺž hraníc, v Bavorsku teda s Rakúskom, s Českom a so Švajčiarskom, by mali byť vyňaté zo zákona o spoplatnení ciest,“ uviedol minister. „Malá prihraničná premávka by tak zostala bez zmeny. Mýtne by sa platilo až od hranice nasledujúceho okresu,“ vysvetlil Herrmann.
Podrobnosti svojho návrhu na spoplatnenie nemeckých ciest pre osobné autá predstavil začiatkom júla minister dopravy Alexander Dobrindt. Platiť by mal od roku 2016. Na rozdiel od pôvodných plánov, ktoré počítali s poplatkami za jazdu po diaľnici, by sa malo spoplatnenie týkať celej nemeckej cestnej siete. Ročná známka by priemerne stála 88 eur a majiteľom áut registrovaných v Nemecku by sa o jej cenu znížila daň z vlastníctva motorového vozidla. Pre zahraničných vodičov by mali byť k dispozícii aj 10-denné a dvojmesačné známky.
Proti spoplatneniu všetkých ciest sa začali búriť starostovia nemeckých prihraničných miest, podľa ktorých by plán narušil obchodné i medziľudské kontakty v pohraničí.