Vláda vyčlení na nákupné stimuly 600 miliónov eur, rovnakou sumou prispejú automobilové koncerny. Peniaze bude vláda poskytovať do vyčerpania stanovenej sumy, maximálne ale do roku 2019. Nárok na vyplatenie podpory budú mať len kupci tých vozidiel, ktorých producenti sa budú podieľať na financovaní nákupných prémií.
Nárok na prémie sa bude vzťahovať iba na elektromobily, ktorých cena v základnej výbave neprekročí 60-tisíc eur. Vláda sa tak chce vyhnúť situácii, kedy by dotovala najluxusnejšie vozy. Desaťročné oslobodenie od dane ale bude platiť pre všetky nové elektrické vozidlá bez rozdielu. Doteraz boli nové elektromobily oslobodené od dane na päť rokov.
Vláda tiež schválila uvoľnenie 300 miliónov eur v rokoch 2017 až 2020 na podporu výstavby dobíjacích staníc pre elektromobily. Ich nedostatočná infraštruktúra býva označovaná za jednu z bŕzd rozvoja elektromobility.
Schválená forma podpory má rad odporcov medzi poslancami vládnych aj opozičných strán. Niektorí členovia vládnej sociálnej demokracie upozorňovali, že elektrické auto si môžu dovoliť len bohatší ľudia, pretože jeho cena je výrazne vyššia ako pri dieselovom alebo benzínovom modeli. Peniaze na prémie pritom pôjdu aj z daní chudobnejších obyvateľov.
Opozičn Zelení považujú nákupné prémie za správne opatrenie, prekáža im ale skutočnosť, že sa na ich financovaní budú podieľať všetci daňoví poplatníci. „Vhodnejšie by bolo, keby prémie financovali vodiči vozidiel s vysokou spotrebou," uviedol podpredseda poslaneckého klubu Zelených Oliver Krischer, podľa ktorého by mal štát prostriedky pre nákupné prémie získať zvýšením spotrebnej dane z nafty a benzínu.
Kabinet prijal rozhodnutie, aby motivoval viac Nemcov k nákupu vozidla na elektrický pohon. Vláda sa tak chce priblížiť splneniu svojho cieľa, že by v roku 2020 malo jazdiť po nemeckých cestách milión elektrických áut. V súčasnosti je k tomu ďaleko - čisto elektrických osobných vozidiel je v Nemecku registrovaných 25-tisíc, hybridných osobných áut 130-tisíc.