Strana Za ľudí vyzýva ministra školstva, aby zakotvil do zákona povinnosť pre každú základnú školu mať na určitý počet detí školského psychológa. „Ešte dôležitejšie je, aby na to dostávali školy zdroje, ktoré budú garantovať dlhodobú stabilitu,“ zdôraznila podpredsedníčka strany Za ľudí a riaditeľka školy Viera Leščáková. Poukázala na to, že riaditelia škôl a učitelia upozorňujú na zhoršené psychické zdravie detí a pandémia túto situáciu z dlhodobého hľadiska ešte zhoršila. Vláda sa zaviazala v programovom vyhlásení, že podporí vytváranie bezpečného a zdravého prostredia v školách a ochranu duševného zdravia. „Napriek tragickým udalostiam, ako aj incidentu, kde sa podarilo zabrániť na poslednú chvíľu ďalšej tragédii, minister školstva akoby neexistoval,“ hovorí Leščáková.

Podľa nej sa podporné tímy na školách zavádzajú veľmi pomalým tempom a v obmedzenom počte, platené sú z európskych zdrojov. Každý rok preto školy tŕpnu, či na ďalší školský rok bude môcť podporný tím zostať pracovať na škole. Úloha školského psychológa je pritom mimoriadne dôležitá, vie odhaliť problém v zárodku a jeho práca môže reálne viesť k záchrane životov našich detí, upozornila Leščáková. „Pán minister, konajte, doteraz sme nepočuli od vás žiadne systémové riešenie,“ dodala.

Ďalšie dôležité správy

Zvolenské Gymnázium Ľudovíta Štúra predstavilo v utorok verejnosti ojedinelú učebňu, ktorá študentom umožní zažiť v prostredí virtuálnej reality hodiny biológie, dejepisu či fyziky. Virtuálne okuliare, ktoré využíva pedagóg alebo žiak, umožnia na tabuli vidieť ostatým študentom v dvojrozmernom priestore to, čo vidí on ako 3D obraz. Na snímke virtuálna učebňa na Gymnáziu Ľudovíta Štúra vo Zvolene 8. novembra 2023. FOTO TASR - Ján Krošlák
Neprehliadnite

V školstve chýbajú aj tisícky učiteľov, Drucker chce rokovať o vyšších platoch aj príplatkoch