„Dúfam, že táto cesta prinesie veľa pozitívnych efektov pre Žiar, ale aj pre obyvateľov, ktorí žijú smerom ďalej na Handlovú a Prievidzu. Určite prinesie väčšiu dynamiku celému tomuto regiónu. Vydýchnu si hlavne obyvatelia Žiaru nad Hronom, pretože veľká časť vozidiel tranzitujúcich cez Žiar nad Hronom bude presmerovaná na túto komunikáciu,“ uviedol J. Počiatek s tým, že intenzita dopravy na ceste I/50 v Žiari nad Hronom je zhruba 20-tisíc vozidiel denne.
Západný obchvat Žiaru nad Hronom má dĺžku 5,76 kilometra a je na ňom päť mostov s celkovou dĺžkou takmer 230 metrov. Postavený je v polovičnom profile, iba posledný kilometer pred križovatkou s rýchlostnou cestou R1 je v plnom profile so štyrmi jazdnými pruhmi. Investorom stavby je NDS, zhotoviteľom firma Strabag, pričom zmluvná cena je takmer 26,2 milióna eur bez DPH. NDS výstavbu financuje z eurofondov cez operačný program Doprava.
Pôvodne stanovený termín ukončenia výstavby obchvatu uplynul v októbri. Dôvodom zdržania bolo podľa M. Gajdoša tohtoročné daždivé počasie a sanácia neočakávaného zosuvu pôdy. Stavba má byť do Vianoc odovzdaná do predčasného užívania, úplne dokončiť sa má na budúci rok.
Ako uviedol M. Gajdoš, aktuálne sa finalizujú práce týkajúce sa objektov na telese rýchlostnej cesty, aby mohla byť odovzdaná do predčasného užívania, a dokončovacie práce, ktoré by sa mali robiť na budúci rok, už nijako nezasiahnu do objektu cesty.
Dôvodom, prečo sa tento úsek R2 staval len v polovičnom profile, je podľa Počiatka intenzita dopravy na súbežnej ceste I/50, ktorá podľa štúdie realizovateľnosti nie je taká vysoká, aby bolo možné financovať výstavbu plného profilu z eurofondov.