Škoda Auto dosiahla v prvých troch štvrťrokoch tohto roka prevádzkový zisk 1,26 miliard eur. Medziročne to predstavuje nárast o 47,2 percenta. Rentabilita tržieb automobilky sa zvýšila na 6,4 percenta.
K pozitívnemu vývoju prevádzkového zisku prispel najmä zvýšený predaj plne elektrického modelového radu Enyaq. Spoločnosť však očakáva, že celý rok 2023 bude negatívne ovplyvnený obmedzenou dostupnosťou dielov od dodávateľa v Slovinsku, ktorý bol postihnutý povodňami.
„V prvých troch štvrťrokoch tohto roka sa nám podarilo stabilizovať naše dodávateľské reťazce. Okrem toho sme dosiahli medziročný nárast rentability tržieb o 0,8 percentuálneho bodu na 6,4 percenta. Tento výsledok je ešte stále ovplyvnený ukončením aktivít spoločnosti Škoda Auto v Rusku,“ uviedol člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť financií a IT Holger Peters.
Celkovo automobilka dodala od januára do konca septembra zákazníkom na celom svete 642 200 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to nárast o 97 700 automobilov.
Najpredávanejší model Octavia dosiahol vďaka predaju 145-tisíc vozidiel medziročný nárast o 35,8 percenta. Viac ako každý piaty dodaný automobil značky Škoda pochádzal z tohto modelového radu.