Celkový počet elektronických diaľničných známok (eDZ) predaných za september dosiahol 215 183 kusov. Príjem z úhrady eDZ predstavoval 2,83 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Za prvých deväť mesiacov tohto roka si motoristi zakúpili spolu 2 951 653 kusov eDZ. Príjem z úhrady eDZ dosiahol za toto obdobie 65,93 milióna eur. V septembri bol najväčší záujem o 10-dňovú známku v počte 155 118 kusov. Po nej nasledovali 30-dňová, 365-dňová a ročná eDZ. Za obdobie január až september sa najviac predávala rovnako 10-dňová známka s počtom 1 418 485 kusov, nasledovaná ročnou, 365-dňovou a 30-dňovou eDZ. Pri domácich vodičoch eviduje NDS v tomto roku predaných zatiaľ najviac ročných eDZ, vodiči so zahraničnými značkami preferujú hlavne 10-dňovú známku.
NDS je s predajom diaľničným známok za leto spokojná
Takmer 54 percent kusov diaľničných známok sa v tomto roku predalo na obchodných miestach. Prostredníctvom ostatných predajných kanálov, ako sú webová stránka www.eznamka.sk, mobilná aplikácia eznamka a mýtomaty, to bolo viac ako 46 percent kusov. ,,Z hľadiska spôsobu platby takmer 70 percent tržieb za úhradu eDZ bolo realizovaných bezhotovostne, na hotovosť pripadá niečo nad 30 percent. Na rozdiel od bezhotovostných, platby hotovosťou klesli od začiatku roka medziročne o viac ako 20 percent," priblížila Žgravčáková.
Najviac diaľničných známok si kupujú tradične Slováci, išlo o 1,82 milióna kusov, nasledujú Česi, Poliaci a Nemci. Na Slovákov tak pripadá až 61,5 percent kusov eDZ predaných v tomto roku. Viac ako 27 percent z predaných kusov uhradili vodiči zo susedných krajín a vyše 11 percent motoristi z ostatných štátov.