Súťaž o dostavbu diaľnice D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorej súčasťou je aj tunel Višňové sa posunula do ďalšej fázy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dokončila posudzovanie žiadostí stavebných spoločností o účasť v súťaž, ktoré vyzbierala v máji. Do ďalšieho kola, súťažného dialógu, diaľničiari nakoniec pozvú tri konzorciá.
Vysoké riziko námietok a tesný rozvrh. Dokončia Višňové včas?
Národná diaľničná spoločnosť v predložených žiadostiach o účasť hodnotila predchádzajúce referencie uchádzačov a ich ekonomickú kondíciu. Vybrané spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia na dostavbu diaľničného úseku a po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu.
Španieli sitom neprešli
Výzvu na účasť v súťažnom dialógu do NDS nakoniec dostanú tri konzorciá. V prvom sa spojila slovenská dcéra Metrostav DS s českou matkou Metrostav. Druhým je spojenie tunajšej pobočky rakúskeho Strabagu a slovenských firiem Doprastav, Váhostav a TuCon. Tretím postupujúcim konzorciom je spojenie slovenskej, českej a poľskej pobočky švédskej firmy Skanska.
Skanska súťažila už aj v pôvodnej súťaži o výstavbu úseku s tunelom v rokoch 2011 až 2012. Bola v konzorciu s rakúskym Strabagom a ponúkli najnižšiu sumu. Víťazstvo im napokon priznané nebolo a po sérii komplikácií napokon práce získalo združenie talianskej firmy Salini Impregilo a miestnej Dúhy podnikateľa Miroslava Remetu, za ktoré dnes NDS hľadá náhradu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?