Súťaž o dostavbu diaľnice D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorej súčasťou je aj tunel Višňové sa posunula do ďalšej fázy. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dokončila posudzovanie žiadostí stavebných spoločností o účasť v súťaž, ktoré vyzbierala v máji. Do ďalšieho kola, súťažného dialógu, diaľničiari nakoniec pozvú tri konzorciá.

Neprehliadnite

Vysoké riziko námietok a tesný rozvrh. Dokončia Višňové včas?

Národná diaľničná spoločnosť v predložených žiadostiach o účasť hodnotila predchádzajúce referencie uchádzačov a ich ekonomickú kondíciu. Vybrané spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia na dostavbu diaľničného úseku a po ukončení súťažného dialógu budú vyzvané na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu.

Španieli sitom neprešli

Výzvu na účasť v súťažnom dialógu do NDS nakoniec dostanú tri konzorciá. V prvom sa spojila slovenská dcéra Metrostav DS s českou matkou Metrostav. Druhým je spojenie tunajšej pobočky rakúskeho Strabagu a slovenských firiem Doprastav, Váhostav a TuCon. Tretím postupujúcim konzorciom je spojenie slovenskej, českej a poľskej pobočky švédskej firmy Skanska.

Symbolické poklepanie základného kameňa na úvod výstavby diaľničného úseku D1, ktorého súčasťou je aj tunel Višňové.
Zdroj: ilustračné, TASR
Symbolické poklepanie základného kameňa na úvod výstavby diaľničného úseku D1, ktorého súčasťou je aj tunel Višňové.

Skanska súťažila už aj v pôvodnej súťaži o výstavbu úseku s tunelom v rokoch 2011 až 2012. Bola v konzorciu s rakúskym Strabagom a ponúkli najnižšiu sumu. Víťazstvo im napokon priznané nebolo a po sérii komplikácií napokon práce získalo združenie talianskej firmy Salini Impregilo a miestnej Dúhy podnikateľa Miroslava Remetu, za ktoré dnes NDS hľadá náhradu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa